یک آژانس تبلیغاتی در آمریکا اعتراف کرده است که با نرمافزاری خاص از طریق میکروفن گوشیهای هوشمند صدای مخاطبان را شنود کرده تا آگهی مناسب آنها را در سرویسهای تبلیغاتی گوگل و فیسبوک نمایش دهد. این آژانس تبلیغاتی به ۴۷۰ منبع از جمله لینکدین مایکروسافت دسترسی داشته است.
جنجال آژانس تبلیغاتی کاکس مدیا گروپ از اواخر سال ۲۰۲۳ رسانهای شد و اکنون مشخص شده است که کمپانی با استفاده قابلیتهای هوش مصنوعی و نرمافزاری برای «گوش دادن فعال» از طریق میکروفن گوشی به شکل بلادرنگ دست به جمعآوری داده زده است.
گوگل، فیسبوک و آمازون از خدمات این شرکت استفاده کردهاند.
در این جنجالها گوگل این شرکت را از فهرست همکاران خود حذف کرده است. کمپانی متا (مالک فیسبوک و اینستاگرام) نیز در حال تحقیق روی این موضوع است تا مشخص شود که این شرکت بدون اطلاع و رضایت کاربران دست به جمعآوری اطلاعات زده یا خیر.
منبع: ویندوزسنترال
ویدیو:
سرنوشت دختر علوم تحقیقات
در دارالخلافه با بهزاد یعقوبی
مرز حریم خصوصی و عرصه عمومی کجاست؟